وبلاگicon

خنجین خبر

بخش خنجین، شهر خنجین،خنجین، فراهان

استاندار مرکزی : برای افراد بالای 15 سال شناسنامه مکانیزه صادر می شود .
نویسنده : مدیر - ساعت ٦:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/٤/٢٦
 

علی‌اکبر شعبانی‌فرد در مراسم افتتاح پروژه شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و آروزی قبولی طاعات و عبادات بندگان مخلص خداوند در این ایام اظهار کرد: راه‌اندازی این سرویس در ماه شعبان می‌تواند برکات فراوانی را برای استان به همراه آورد از اینرو باید با خلوص نیت بیش‌تر در این ایام برای خدمت به بندگان خداوند خود را آماده سازیم.


وی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزء اولین استان‌های کشور است که به این سیستم مجهز شده، افزود: به دنبال تخصیص اعتبارات دولت دهم به ادارت ثبت‌احوال در سراسر کشور، باید نیازها و درخواست‌های دفاتر ثبت احوال در سایر شهرستان‌ها نیز تکیمل شود و در هیچ جای استان، نباید مردم برای دریافت تقاضای خود از این سازمان با کوتاهی و قصوری روبرو باشند. شعبانی فرد در خصوص تحولات ثبت احوال طی چند سال اخیر تصریح کرد: بایگانی مکانیزه اسناد قدیمی، به روز بودن سیستم‌های موجود به دانش و تکنولوژی روز دنیا، مکانیزه شدن شناسنامه و کارت ملی افراد از جمله تحولات اساسی و مهم ثبت احوال طی چند سال گذشته بوده است. وی با اشاره به مکانیزه کردن اسناد قدیمی بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه اسناد بسیار با ارزش و معتبری در سطح کشور وجود دارد، مدت زمانی بود که قصور و کوتاهی در نگه داری بهینه این اسناد می‌توانست زمینه ساز ایجاد معضلاتی برای آینده کشور باشد و این در حالی است که با به کارگیری از این روش می‌توان این اسناد را برای سالیان طولانی از انواع آسیب‌ها از جمله پوسیدگی و تخریب آن‌ها بر اثر گذشت زمان، حفظ کرد. شعبانی‌فرد در خصوص شناسنامه‌های جدید گفت: اهراز هویت افراد، تنها یکی از وظایف شناسنامه‌ها است و این در حالی است که متاسفانه ورود جاعلان اسناد به این حوزه، می‌توانست اوضاع امنیتی کشور را با بحران‌های جدی روبرو سازد و این در حالی است که شناسنامه‌های جدید راه ورود این جاعلان را همچون سدی محکم، مسدود کرده است. وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد: در کنار شناسنامه‌های جدید، کارت ملی هوشمند نیز در این عرصه جای خود را باز کرده و این در حالی است که با فراگیری این کارت ‌های هوشمند افراد بایستی برای انواع کارهای روزمره خود از قبیل مباحث درمانی و خدماتی با ارائه این کارت، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند. در ادامه این مراسم عباس فراهانی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به خدمات قابل ارائه توسط اداره کل ثبت احوال اظهار کرد: از این پس اغلب خدمات ثبت‌احوال بصورت مکانیزه ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به صدور شناسنامه نوزاد، گواهی فوت، درخواست و صدورکارت شناسایی ملی، تنظیم اسناد ولادت و وفات اشاره کرد. وی با اشاره به مزایای صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال تصریح کرد: طراحی جدید و منطبق با نیازهای امنیتی یک سند با تکنولوژی روز، اسکن عکس بر روی شناسنامه، به حداقل رسیدن خطاها و اشتباهات نوشتاری، طراحی نوع کاغذ، چاپ با استفاده از فناوری روز و چسباندن هولوگرام و زمینه امنیتی بر روی صفحه شناسنامه به منظور عدم امکان جعل آن را می توان از جمله مزایای شناسنامه‌های جدید نسبت به شناسنامه‌های موجود نام برد. فراهانی با بیان اینکه امکان هیچ گونه تغیری توسط جاعلین اسناد در این شناسنامه‌ها وجود ندارد، افزود: با اعمال هرگونه تغییرهای خودسرانه، اصل شناسنامه نیز از بین خواهد رفت، بر همین اساس شناسنامه به عنوان یک سند هویتی باید از هر نظر مطمئن، خدشه ناپذیر، با دوامی بالا و از فناوری‌های جدید برخوردار باشد. مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تنها برای افرادی که به دلایلی شناسنامه خود را مفقود، مستعمل و یا تغییراتی از قبیل تغییر نام و نام خانوادگی دارند، شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود چراکه در حال حاضر امکان فراخوان عمومی وجود ندارد.